Характеристика
Освітнього середовища класу
Освітній простір класу це просторово-предметний компонент —предметні засоби, сукупність та певне розташування яких створює умови для організації потрібних дій суб'єктів. Він уміщує виховний, розвивальний, навчальний, педагогічний простори.
Згідно вимог НУШ до організації навчальної діяльності, в початковій школі стає можливим максимальне і безпосереднє залучення дитини до навчального процесу, розкриття особистісного й освітнього потенціалу, заохочення до пізнавальної і творчої діяльності, а також, що не менш важливе, можливість реалізовувати не тільки освітні і виховні завдання, а й спонукати дітей до самостійності, навчити критичному мисленню, аналізу інформації й сформувати вміння застосовувати здобуті вміння і навички в повсякденному житті.
Освітній простір школи - це просторово-предметний компонент —предметні засоби, сукупність та певне розташування яких створює умови для організації потрібних дій суб'єктів. Він уміщує виховний, розвивальний, навчальний, педагогічний простори тощо.
Шкільний клас, як освітній простір в НУШ відіграє роль не лише місця де діти перебувають під час уроку, він приймає участь і допомагає в процесі навчальної діяльності дітей та у роботі вчителя. У класі були такі, освітні осередки:
· Осередок творчості;
· Ігровий осередок;
· Осередок вчителя;
· Осередок досліджень;
· Тематичний осередок;
· Осередок читання.
Осередок творчості
Осередок гарно обладнаний для групової діяльності учнів, роботах в парах. Він є активним, так як учні проводять 50% часу працюючи саме в цьому осередку. Він спрямований також на підвищення комунікативних навичок учнів і сприяє формуванню в учнів толерантності, взаємодопомоги, співпраці тощо. Вчитель організовуючи таке середовище допоміг учням зформувати вміння творчого мислення та виражати свої думки через творчість.
Це осередок в якому діти можуть реалізувати свій творчий потенціал, він наповнений: альбомами для малювання, фарбами, фломастерами, пластиліном, кінетичним піском, всім, що потрібне для втілення творчих фантазій учнів. Для виставки робіт вчителька використовувала техніку фліп-чарт, що дає можливість щодня змінювати дитячі роботи і не обділити нікого в увазі. Творча діяльність позитивно впливає на інтелектуальні можливості дитини, а також допомагає знизити емоційне напруження.
Тематичний осередок

Учні обожнюють цей простір у класі — він найяскравіший і постійно видозмінюється залежно від теми уроку, пори року чи свят. Тож не забувайте щоразу додавати сюди щось новеньке. Наочні матеріали в цій зоні мають бути націлені на те, щоб підкреслити і виділити те головне, що вивчаєте в предметі.
На мою думку, цей осередок був дуже креативно офрмлений вчителем. В осередку були присутні такі матеріали: кишені для змінної інформації, маркерна та магнітна дошки, гірлянди з малюнками, Класний Куточок, Стіна Слів, щоденні учнівські рутини, друковані матеріали з теми предмета й тематичні інструменти.
Осередок вчителя

Це безпосередньо робоче місце вчителя, яке він може облаштувати, оформити і наповнити за власним смаком. Облаштування осередку вчителя передбачає зручний стіл і стілець,шафу для дидактичних матеріалів, або стелаж з контейнерами куди помістяться всі необхідні робочі засоби. Робоче місце вчителя повине бути розміщений таким чином, щоб він міг спостерігати за дітьми у всіх зонах класу. Також, цей осередок був наповнений цей квітами, сувенірами від учнів, ну і звісно ж були дипломи і грамотами, що прикрашали стіну.
Осередок читання
Цей куточок особливо корисний, заповнення його – відповідальність самих учнів. Підібрана література - це книжки, журнали, газети, які читають діти вдома. До нього вони можуть звернутися на уроках літературного читання або на перервах. Під час ранкового кола розповісти про свою книжку і навіть обмінюватися одне з одним і обговорювати це.
Тому можна вважати, що це також є доволі активним осередком. У кожному класі обов'язково має бути мінібібліотека з книжками, орієнтованими на вік дітей. Щоб кожна дитина щодня могла самостійно обирати саме ту книгу, яка їй до вподоби. Важливо, щоб книгу можна було прочитати за 10–15 хвилин (для молодшої школи). Розмістити мінібібліотеку можна не лише в шафі, а й у великих коробках. У нашому класі книги були посортовані за темами, так для дітей було зручніше вибирати книгу.
Ігровий осередок
Цей осередок створений для того, щоб учні могли поспілкуватись між собою та вчителем, пограти в ігри і просто відновити сили, наприклад після уроку. Цей осередок був обладнаний: м'якими кріслами та пуфами також був застеливши м'який килим з подушками на , якому діти градися та відпочивали на перервах. Саме в цьому осередку була створена невимушена атмосфера, саме в цьому місці можна дізнатись про настрої і самопочуття дітей, тому тут була розміщена «дошка настрою», яка допомогає вчителю спостерігати та реагувати на зміни настрою учнів в продовж навчального дня. У цьому осередку щоранку на килимку, ми проводили ранкові зустрічі. Це також активний осередок де діти мають змогу провести вільний час.
Головною метою цього осередку є психологічне і фізичне розвантаження учнів під час навчально-виховного процесу.
Осередок досліджень

В дослідницькому осередку був розміщений природничий куток, в якому діти можуть спостерігати за ростом рослин. У цій зоні учні вивчають будову сонячної системи і землі, знайомляться з природними та погодними явищами, тому осередок був наповнений різними цікавими стендами, друкованими матеріалами, плакатами, глобусом, макетом сонячної системи і землі та мікроскопом. Саме цей осередок сприяє розвитку дослідницьких здібностей дітей.
Отже, наповнення та оформлення освітнього простору в НУШ – це творчий і креативний процес, основним завданням навчальних засобів, дидактичних матеріалів та обладнання є зацікавити дітей до навчання, сприяти розвитку інтелектуальних, творчих і пізнавальних здібностей, формування самостійного, допитливого і цілеспрямованого покоління. Кожен куточок має свою мету і при правильному керуванні абсолютно виконує свою функцію. У власній роботі я б використовувала максимально надані ресурси і намагалась б включити їх в діяльність учнів.